Peste 100.000 Euro pentru Afacerile Tinerilor din Republica Moldova

Junior Chamber International Moldova (JCI Moldova) în colaborare cu Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) cu susținerea Fundației ARGIDIUS și a partenerilor locali,
organizează în perioada februarie – iunie 2012 ediţia a VIII-a a
Concursului Naţional de Business Planuri pentru Tineri (CBP 2012).

Scopul acestui concurs este de a susține și promova ideile tinerilor care doresc să-și deschidă propria afacere, astfel contribuind la dezvoltarea social-economică a țării noastre. Concursul Național de Business Planuri este destinat tinerilor cu vârsta cuprinsă intre 18-35 de ani care doresc să inițieze sau să dezvolte propria afacere. Concursul este organizat anual începând cu anul 2002, bucurându-se de mare succes în rândul tinerilor cu inițiativă antreprenorială.

Participanţii CBP2012 vor avea posibilitatea de a concura pentru granturi de inițiere a afacerii, vor acumula cunoştinţe în elaborarea unui plan de afaceri de succes, vor fi susținuți și ghidați de către mentori profesioniști, iar finaliştii vor avea şansa să-şi prezente idea și capacitățile de antreprenor, investitorilor prezenți la Gala Ideilor de Afaceri.

Concursul se desfăşoară în 5 etape:

I etapă – Lansarea concursului și înregistrarea participanților prin înregistrarea on-line a conceptelor de afacere – 21 februarie – 22 martie 2012

II etapă – Selectarea a 50 de participanți prin evaluarea conceptelor și intervievarea directă – 26 matie -3 aprilie 2012

III etapă – Cursuri de instruire și consultanța mentorilor pentru tinerii de la etapa a doua 7 aprilie – 27 mai 2012

IV etapă – Selectarea finaliștilor în baza evaluării planurilor de afaceri elaborate și a prezentărilor orale în fața juriului profesionist – 4-17 iunie 2012

V etapă – Decernarea a 19 finaliști, care vor primi granturi pentru inițierea sau dezvoltarea afacerii, în cadrul la Gala Ideilor de Afaceri – 21 iunie 2012.

Persoanele care vor fi finanțate, precum și cele instruite, vor beneficia de susținere consultativă și informațională post concurs timp de 12 luni.
Fiecare etapă se finalizează cu o selectare pentru următoarea etapă. Astfel, din toţi cei care se vor înregistra la Concurs în prima etapă vor fi selectaţi 50 de participanţi pentru etapa de instruire, iar din cei care vor prezenta planul de afaceri, se vor selecta 19 candidați, care vor primi granturi pentru dezvoltarea afacerii.

Valoarea grantului va fi intre 3000 și 10000 de EURO.
Înregistrarea la CBP2012 are loc prin intermediul website-ului www.cbp.antim.org. Doritorii de a participa la Concurs trebuie să-şi creeze cont personal, prin intermediul căruia îşi vor expune ideea de afaceri. De asemenea, pe website participanţii vor găsi toată informaţia cu privire la regulament, premii, criterii de evaluare.

Partenerii proiectului:
BC „Moldova Agroindbank” SA, MOLDCELL SA, Banca Comerciala Romana, Academia de Studii Economice din Moldova, EVENDA, Asociația Bussinesului European, ODIMM, Web Consulting.

Partenerii Media:
“KissFM”, “Avtoradio”, TV 7, “Экономическое обозрение”, “ECOnomist”, „Simpals”, Hit FM, Radio Ala.
Informaţia despre ediţiile precedente ale Concursului este accesibilă pe site-ul www.antim.org

Compania Moldcell oferă nu doar susţinere financiară în cadrul acestui proiect, dar şi transfer de experienţă. În calitate de partener general, Moldcell – prin echipa sa de profesionişti – va face mentoring, ghidând tinerii şi oferindu-le sprijinul necesar în procesul de pregătire şi selecţie. Oferirea oportunităţilor de dezvoltare, instruire şi promovare a tinerilor din Moldova constituie o direcţie prioritară în politicile RSC ale Moldcell. Astfel, operatorul continue să investească în programe educaţionale de lungă durată precum „Bursa Moldcell”, „Viitorul tău începe astăzi”, „Proiectul naţional de lecturi publice”, „ITineret” etc.

NOTĂ:
Istoria concursurilor de business planuri este foarte bogată, fiind o formă recunoscută de stimulare a noilor afaceri în ţările dezvoltate. Din anul 1980, concursurile de business planuri se bucură de o răspândire din ce în ce mai activă, organizate de instituţii guvernamentale, marile corporaţii, cât şi de marile centre universitare din Wharton, Yale, Harvard, Stanford, Massachusetts, Ivey, Oxford, Cambridge

JCI Moldova este o organizație non-guvernamentală care face parte din Junior Chamber International (JCI) este o federație mondială de tineri lideri și antreprenori. JCI are ca scop implicarea activă a tinerilor în viața economică, politică și socială a comunitățiilor. Aceasta numără aproximativ 200.000 de membri activi, cu vîrste cuprinse între 18 și 40 de ani, și peste un milion de alumni; fiind prezentă în mai mult de 5000 de comunități locale din peste 100 de țări.

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) este o organizaţie nonguvernamentală, ce activează din anul 1997. ANTiM are drept scop susţinerea si dezvoltarea spiritului managerial al tinerilor din Republica Moldova. Proiectele ANTiM sunt orientate spre stimularea iniţiativei tinerilor în autoangajare şi autorealizare, creării propriilor întreprinderi, stimulării creativității tinerilor, astfel contribuind la dezvoltarea mediului economic local.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *